http://www.empros.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=11249:------2--&catid=62:2011-11-28-12-49-14&Itemid=173

Βραβεύτηκαν οι δημιουργίες μαθητών της ΣΤ1 τάξης
 σε πανελλήνιο ποιητικό διαγωνισμό για παιδιά και εφήβους

2.000 συμμετοχές στα «Αρχιλόχεια 2012» της Θάσου. 


Οι ξανθιώτες μαθητές κέρδισαν τις εντυπώσεις στις θεματικές 


για ζωοφιλία, χιούμορ και τις σχέσεις με την οικογένεια 


Το στερεότυπο ότι η ποίηση είναι για λίγους ή είναι… 

για τους μεγάλους ανέτρεψαν με την ευρηματικότητα 
και την ευαισθησία τους οι μαθητές της ΣΤ1 

τάξης του 2ου δημοτικού σχολείου, 


που έλαβαν μέρος, αλλά και σημαντικές διακρίσεις 
στον πανελλήνιο διαγωνισμό ποίησης 
για παιδιά και εφήβους «Αρχιλόχεια 2012». 

Στη διοργάνωση της Θάσου που ξεκίνησε το 2008, 

έλαβαν μέρος περίπου 2.000 παιδιά από δημοτικά, 

γυμνάσια και λύκεια όλης της χώρας. 


Η Τελετή Απονομής Βραβείων έγινε στον χώρο 

του Καλογερικού στη Θάσο υπό την αιγίδα του 
Αρχαιολογικού Μουσείου Θάσου και του Μουσείου Δροσίνη ,

την Κυριακή 14 Οκτωβρίου σε μια κατάμεστη 
αίθουσα από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς 
από όλη την Ελλάδα. 


Στην απονομή παραβρέθηκαν σχεδόν όλοι οι μαθητές 


και πολλοί από τους γονείς τους. 


Το τμήμα των 19 μαθητών της έκτης τάξης 
του 2ου δημοτικού σχολείου Ξάνθης απέσπασε 5 βραβεία και 1 έπαινο, 


ενώ και το σύνολο της τάξης βραβεύτηκε για την πλήρη συμμετοχή της στη διοργάνωση. 


Παιδικά ποιήματα με θέμα ελεύθερο και πνεύμα… 
ακόμη περισσότερο! 

Η δασκάλα τους Ελένη Ακάμπαλη, 

που επίσης βραβεύτηκε για την παρότρυνση και ενθάρρυνση 
των μαθητών , 
μεταφέρει στο «Ε» τον ενθουσιασμό των μαθητών όχι μόνο 
για τη διάκριση, 
αλλά και για τη συμμετοχή και την προετοιμασία. 


«Τα παιδιά δεν είχαν συμμετάσχει σε άλλο διαγωνισμό στο παρελθόν. 

Η προκήρυξη του ποιητικού διαγωνισμού συνέπεσε 
με αφιέρωμα στην ενότητα της ποίησης στα πλαίσια του μαθήματος της φιλαναγνωσίας. 
"Τα παιδιά μάθαιναν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους να κάνουν βιβλιοπαρουσιάσεις , 
να παρουσιάζουν ποιήματα και βιβλία, 
να ανταλλάσουν περιλήψεις και να εμπλουτίζουν 
τη βιβλιογωνία της τάξης»,
 σημειώνει ο κ. Ακάμπαλη και προσθέτει: 
«όταν αποφάσισαν να πάρουν μέρος στον διαγωνισμό 
ασχοληθήκαμε με ποιήματα της σχολικής ύλης . 
Αναλύσαμε ξανά τα είδη της ομοιοκαταληξίας 
και τους δόθηκε στο τέλος σαν εργασία για το σπίτι 
να συγγράψουν ο καθένας ποίημα με ελεύθερο θέμα 
χωρίς καμία γονεϊκή παρέμβαση.

Αυτό το τονίσαμε και με σημείωμα στους γονείς». 


Όταν έφεραν τα ποιήματα τα παιδιά στο σχολείο, 

η δασκάλα τους συνάντησε στιχάκια ιδιαίτερα επιμελημένα, 
άλλα με ζωγραφιές, χιουμοριστικά νοήματα 
ή και άλλα με περιεχόμενο που ανέδυε ευαισθησία 
και ουσία μέσα από την απλότητά των λόγων και των νοημάτων. 

Στα ποιήματα δεν έγινε καμία παρέμβαση ως προς τη δομή 
και το νόημα. 


«Η τάξη συμμετείχε με ζήλο και όρεξη και γι αυτό
πήρε και ομαδικό έπαινο», σημειώνει η κ. Ακάμπαλη
που και η ίδια δηλώνει ικανοποιημένη
γι’ αυτή τη δημιουργική δραστηριότητα στην οποία συμμετείχε
με τους μαθητές της.

5 διακρίσεις, 1 έπαινος και μετάλλια για όλη την τάξη

Οι ξανθιώτες μαθητές που βραβεύτηκαν είναι :

1) Στογιαννοπούλου Βιργινία,
1ο βραβείο στην κατηγορία της ζωοφιλίας, ποίημα «Μικρό θαύμα»

2)Χουσείνογλου Εμράλ, 2ο βραβείο στην κατηγορία χιούμορ, ποίημα
 «Το Ξυπνητήρι»

3) Αλεξανιάν Άννα, 2ο βραβείο στην κατηγορία ζωοφιλίας,
ποίημα «μελισσούλα μου»

4) Μερτ Φαΐκ ογλού, 2ο βραβείο στην κατηγορία της γονεΐκής ποίησης,
ποίημα «Η γιαγιά μου»

5) Βασιλειάδου Μαριάννα, 3ο βραβείο Δροσίνη, ποίημα 

«Η εξοχή»

6) Tριανταφύλλου Βασίλειος, έπαινος, ποίημα «Το καλοκαίρι»